INSPIRERA

Stryp rastlösheten för en stund.. och låt kreativiteten gå lös.

Gör en tavelram 05 juli 2009

Filed under: Illustration,konst,Väggbonad — Camilla @ 17:28

Eftersom jag aldrig tycks bli helt klar med min tavla, lägger jag upp lite bilder och info redan nu..

Själva idén och hur man faktiskt bär sig åt framgår ändå.

Jag kom på att jag ville göra en tavla när jag drömde om hur den skulle se ut och vaknade med stor inspiration.

Jag sprang på loppisar och secondhand för att hitta en billig ram, men kom hem tomhänt..

I min skalle hade jag en bild. Ramen skulle vara stor och utsmyckad.

Ivrig som jag var hade jag ingen lust att vänta eller leta längre.

Så kom jag på den geniala idéen att köpa frigolitlist på Bauhaus och knåpa ihop den själv.

Listerna är egentligen till för att fästa som en takdekor, men jag hittade ett annat användningsområde.

Se och Lär:

sågisch

Mät mot kilramen

Alla delar

Canvasduk, frigolitram och lim

Klar att börja målas på.

Målar allt i samma vita..

Kreativiteten flödar..

För tillfället experimenterar jag för fullt med tavlans innehåll..

Men det går ju även att endast göra själva ramen, för färdiga konstverk, foton, affischer.

Jag lägger upp en bild på min då den är redo för att bli vägghängd.

Inköpslista för dig som är sugen på att prova:

Frigolitlist Bauhaus, cirka pris 99-299:- per list (3 m långa)

Trälim

Kilram i önskad storlek, Kreatima/Panduro

Canvasduk, Kreatima/Panduro

Målarfärg i önskad kulör för kilramen och ev till tavlan.

Lycka till!

 

Lämna en kommentar